Przejdź do głównej zawartości

ŚWIATŁO KTÓREGO NIE WIDAĆ - ANTHONY DOERR

ŚWIATŁO KTÓREGO NIE WIDAĆ - ANTHONY DOERR
tytuł oryginału: All the light we cannot see
tytuł polski: Światło, którego nie widać 
autor: Anthony Doerr 
ilość stron: 635 



Marie-Laure mieszka z Paryżu wraz z ojcem. Pewnego dnia traci wzrok, ojciec uczy córkę wszystkiego na nowo. Specjalnie dla niej tworzy model najbielszej okolicy aby mogą się poruszać. Kiedy wiadomo, że wojna na dobre rozszalała i wrogowie zbliżają się do Francji, ojciec ucieka wraz  z dziewczynką do Saint-Malo, lecz istnieje również inny powód dla którego ojciec musiał opuścić Paryż.
Werner, chłopiec który mieszka w niemieckim sierocińcu wraz z siostrą, wie jaka czeka go przyszłość, gdyż wszyscy mężczyźni w tej okolicy pracują w kopalni. Pewnego dnia chłopak znajduje radio, które wielokrotnie rozbierał i składał, przyczyniło się ono do tego, że dostał się do elitarnej niemieckiej szkoły. Gdy przedwcześnie zostaje wysłany na front, aby szukać nielegalnych stacji radiowych, trafia do Saint-Malo
  
O tej książce słyszałam dużo wcześniej zanim wyszła w Polsce. Każda recenzja pozytywna, bestseller na każdej stronie oraz tematy jakie porusza, skłoniły mnie do kupna tego tytułu. I muszę przyznać, że się nie zawiodłam bo książka jest, ciężko to określić, coś więcej niż fenomenalna
  
Na początku myślałam, że to historia miłosna lecz zauważyłam, że książka pokazuje wojnę z dwóch perspektyw. Z jednej strony mamy Marie-Laure, młodą paryżankę, która jest niezwykle ciekawa świata. Niestety dziewczynka traci wzrok, przez co musi się uczyć świata na nowo, wykorzystując inne zmysły. Z drugiej strony mamy niemiecką sierotę Wernera, który po znalezieniu radia i jego naprawieniu go, słyszy audycje, które zmieniają jego świat. Radia stały się jego pasją i ucieczką od szarej rzeczywistości. Oboje nie do końc rozumieją polityki i czym jest wojna, lecz przez wydarzenia wokół nich zostają do niej mocniej splątani, niż zwykli cywile.  Werner staje się żołnierzem, a Marie-Laure konspiratorką, która puszcza nielegalne audycje.

Książka mnie wciągnęła od pierwszej strony i czekałam na spotkanie tej dwójki, doczekałam się, ale nie w taki sposób jak bym chciała. Cała fabuła jest niezwykle dopracowana, cały czas coś się dzieje, aż nie można się od niej oderwać. Osobiście nie jestem fanką książek z okresu wojny, ale ta książka jakoś inaczej podchodzi do tego i bardziej skupia się na bohaterach niż centralnie na wydarzeniach wojennych. 

Jest w tej książce coś niezwykłego, co sprawia, że nie da się jej nie pokochać. Ode mnie dostała 10/10 i szczerze chciałabym, że ta historia była dłuższa, gdyż tak przyjemnie się ją czyta. Na pewno będę wyczekiwać na inne powieści tego autora

Nie chciałam dużo pisać o tej książce gdyż lepiej przeczytać ją samemu. Ja na pewną ją Wam polecam. A jeśli czytaliście co o niej myślicie?


Życzę Wam miłego dnia;)

~Ala 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

PAPIEROWE MIASTA - JOHN GREEN

tytuł oryginalny: Paper twons tytuł polski: Papierowe miasta autor: John Green ilość stron: 395    " She loved mysterious so much that she became one "  Osiemnastoletni Quentin (Q)  Jacobsen jest od zawsze zakochany po uszy w Margo Roth Spiegelman. W dzieciństwie byli świadkami samobójstwa. Margo po tym nie zwracała większej uwagi na Q. Aż do  pewnego wieczoru, kiedy  wkrada się do jego pokoju w stroju nindży i prosi go o pomoc w zemście- wciagając go w noc pełną przygód.Zmienia na zawsze jego życie...n astępnego dnia tajemniczo znikając. Zaniepokojony ( i zakochany ) Quentin postanawia jej poszukać. Znajduje wiele wskazówek, które jak mu się wydaje zostawiła specjalnie dla niego Margo. Wraz z przyjaciółmi ( Benem, Radarem i Lacey ) wyrusza w podróż samochodem. Przemierza wiele kilometrów by odnaleźć dziewczynę. Podczas tej podróży dowiaduje się, że ludzie w rzeczywistości są zupełnie inni niż nam się wydaję... Quentin to naprawdę fajna postać, bard

SHADOWHUNTERS CZYLI DARY ANIOŁA JAKO SERIAL #1

Po porażce jaką okazał się film Dary Anioła myśląc, że będzie druga cześć stwierdziłam, że pewnie nie poprawią się w drugiej części. Okazało się jednak, że prawdopodobnie nie będzie drugiej części. Niedługo po tym  pojawiła się informacja o serialu. Cały fandom zwariował na wieść o tym. Nie mogłam się doczekać jakichkolwiek informacji na ten temat. I w końcu pojawiło się pierwsze ogłoszenie nowej obsady. Sprawiło to, że fani TMI bardzo się podzielili na tych, którzy wolą filmową i serialową obsadę. Szczerze według mnie obydwie są świetne. Tak stwierdziłam po tym jak zobaczyłam kto zagra serialowego Jace'a. Dominic Sherwood wydaje się przynajmniej dla mnie świetnym Jacem. Później poznaliśmy Simona, Clary i resztę głównej obsady, która po charakteryzacji świetnie wpasowuje się w swoje rolę, zobaczymy jak będą je odgrywać, ale jestem dobrej myśli. Mimo, że nie widziałam jak grają, ich krótkie filmiki o tym, że dziękują za wsparcie wszystkim fanom sprawiły, że odrazu ich pokochał

APOLLO I BOSKIE PRÓBY: UKRYTA WYROCZNIA - RICK RIORDAN

tytuł oryginału:  The Trials of Apollo, Book One: The Hidden Oracle tytuł polski: Apollo i boskie próby: Ukryta wyrocznia autor: Rick Riordan ilość stron: 351 ocena: 9/10 Apollo uwielbiał być bogiem, wzbudzać w ludziach strach i podziw lecz nigdy nie pomyś lał by, że Zeus zmieni go w człowieka. Słabego, z trądzikiem, bez kaloryfera i bez żadnych boskich mocy. Teraz w r az z pomocą przyjaciół musi stawić czoła potę ż nym wrog om .