Przejdź do głównej zawartości

Czerwona królowa - Victoria Aveyard


Świat jest podzielony ze względu na kolor krwi. Czerwono krwiści mają niski status społeczny, są służącymi, nie mają szans nic osiągnąć , wykonują wszystkie ciężkie prace. Srebrno krwiści to wyższe sfery, które cieszą się spokojnym i dostatnim życiem, lecz największą różnicą między nimi  to zdolności jakie posiadają srebrni. Mogą kontrolować żywioły, metal, umysły oraz wiele innych rzeczy, dlatego uważają się za bogów.
Mare pochodzi z małego miasteczka niedaleko letniej rezydencji króla. Jej trzech braci jest na wojnie, która toczy się od wielu lat. Jest czerwoną, która również pójdzie na wojnę, gdyż nie ma zawodu, ale jest świetnym kieszonkowcem. Pewnej nocy, gdy próbuje okraść gości gospody trafia na młodego chłopaka, który ją przyłapuje lecz nie wydaje jej za to daje pieniądze.
Następnego dnia niespodziewanie dostaje prace w letnim pałacu króla. Dziewczyna zdaje sobie sprawę, że dzięki temu nie pójdzie do wojska i dalej będzie mogła pomagać rodzinie oraz wie, że zyskała to dzięki tajemniczemu młodzieńcowi. Gdy wydaje się, że wszystko jest na dobrej drodze dzieję się rzecz straszna. Mare chcąc chronić swoje życie przed srebrną, która potrafi kontrolować metal. Niewiedzą jak używa niezwykłej mocy błyskawic, aby się ratować. Król i królowa zdają sobie sprawę z nienormalności tego zdarzenia, czerwona nie może posiadać mocy srebrnych. Po tym wydarzeniu życie Mare diametralnie się zmienia, aby mieć na nią oko król zmienił jej nazwisko i całą tożsamość i kazał ożenić się z księciem.
 Między czasie tajemnicza organizacja próbuje obalić srebrnych i ich władzę. 
Mare, czerwona udająca srebrną, która mieszka w pałacu doskonale rozumie, że może pomóc rewolucji.
Ta książka jest niesamowita !! To na początek. Bardzo zaskoczyła mnie ta książka, gdyż jest naprawdę niezwykła. Napoczątku bałam się jej czytać gdyż była bardzo popularna i z doświadczenia wiem, że nie wszystkie książki, które są popularne są dobre.
Głowna bohaterka jest silna, odważna i posiada unikalny dar. Wiem, że wiele bohaterek zwłaszcza w dystopiach takie są ale tutaj Mare musi manewrować między rebeliantami, a udawanym życiem królewskim. Bardzo mi się to w niej podoba, że wie iż jest czerwoną i nawet będąc uwięziona w pałacu stara się pomóc, gdyż zdaje sobie sprawie, że w pałacu można dowiedzieć się wielu rzeczy. Jest chyba pierwszą bohaterką, która nie pozwala żeby miłość za nią decydowała. Kolejnymi głównymi postaciami są książęta Cal i Maven, którzy umieją kontrolować ogień. Bardzo ich polubiłam, myślałam, że będą straszni jak to książęta lecz się pomyliłam, przynajmniej co do jednego, a drugi sprawił, że dostałam zawału serca. Bardzo bym chciała Wam powiedzieć czemu, ale nie chce spojlerować. 
Warto też wspomnieć o królu, który jest ślepy na wszystkie ważne wydarzenia, a królowa umie kontrolować umysły i jest ... po prostu jej nie cierpię.
Rebelia która się zapoczątkowała w królestwie bardzo mnie ciekawi gdyż srebrni bardzo mnie denerwują czują się bogami i poniżają czerwonych przez co nie dziwie się, że chcą się im w końcu odpłacić za takie traktowanie.
 Fabuła książki nawet na sekundę nie pozwala nam się odprężyć. Jest wartka i naprawdę porywająca, gdy już wkręcimy się w tą książkę nie ma szans ucieczki. Sama przeczytałam ją w dwa dni. Jedyny minus tej książki to to, że nie mogę sobie jakoś wyobrazić tego świata gdzie nowoczesność miesza się z średniowieczem. Nie mamy też dużo wyjaśnień o tym jak działa ten cały świat. 
Ogólnie bardzo mi się podobała ta książka i cały pomysł dzielenia ludzi ze względu na krew, ale muszę tu wspomnieć, że bardzo ta książka przypomina mi Cień i kość, po prostu bohaterki mają podobne moce, świat  dookoła chce je kontrolować i ludzie podzieleni na tych, którzy posiadają moc i tych bez. Nawet złe charaktery są do siebie podobne. Mimo to dalej podoba mi się ta książka i bardzo chciałabym przeczytać kolejną część.


Ocena: 8/10 


Czytaliście ? Co Wy myślicie o tej książce?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

PAPIEROWE MIASTA - JOHN GREEN

tytuł oryginalny: Paper twons tytuł polski: Papierowe miasta autor: John Green ilość stron: 395    " She loved mysterious so much that she became one "  Osiemnastoletni Quentin (Q)  Jacobsen jest od zawsze zakochany po uszy w Margo Roth Spiegelman. W dzieciństwie byli świadkami samobójstwa. Margo po tym nie zwracała większej uwagi na Q. Aż do  pewnego wieczoru, kiedy  wkrada się do jego pokoju w stroju nindży i prosi go o pomoc w zemście- wciagając go w noc pełną przygód.Zmienia na zawsze jego życie...n astępnego dnia tajemniczo znikając. Zaniepokojony ( i zakochany ) Quentin postanawia jej poszukać. Znajduje wiele wskazówek, które jak mu się wydaje zostawiła specjalnie dla niego Margo. Wraz z przyjaciółmi ( Benem, Radarem i Lacey ) wyrusza w podróż samochodem. Przemierza wiele kilometrów by odnaleźć dziewczynę. Podczas tej podróży dowiaduje się, że ludzie w rzeczywistości są zupełnie inni niż nam się wydaję... Quentin to naprawdę fajna postać, bard

SHADOWHUNTERS CZYLI DARY ANIOŁA JAKO SERIAL #1

Po porażce jaką okazał się film Dary Anioła myśląc, że będzie druga cześć stwierdziłam, że pewnie nie poprawią się w drugiej części. Okazało się jednak, że prawdopodobnie nie będzie drugiej części. Niedługo po tym  pojawiła się informacja o serialu. Cały fandom zwariował na wieść o tym. Nie mogłam się doczekać jakichkolwiek informacji na ten temat. I w końcu pojawiło się pierwsze ogłoszenie nowej obsady. Sprawiło to, że fani TMI bardzo się podzielili na tych, którzy wolą filmową i serialową obsadę. Szczerze według mnie obydwie są świetne. Tak stwierdziłam po tym jak zobaczyłam kto zagra serialowego Jace'a. Dominic Sherwood wydaje się przynajmniej dla mnie świetnym Jacem. Później poznaliśmy Simona, Clary i resztę głównej obsady, która po charakteryzacji świetnie wpasowuje się w swoje rolę, zobaczymy jak będą je odgrywać, ale jestem dobrej myśli. Mimo, że nie widziałam jak grają, ich krótkie filmiki o tym, że dziękują za wsparcie wszystkim fanom sprawiły, że odrazu ich pokochał

APOLLO I BOSKIE PRÓBY: UKRYTA WYROCZNIA - RICK RIORDAN

tytuł oryginału:  The Trials of Apollo, Book One: The Hidden Oracle tytuł polski: Apollo i boskie próby: Ukryta wyrocznia autor: Rick Riordan ilość stron: 351 ocena: 9/10 Apollo uwielbiał być bogiem, wzbudzać w ludziach strach i podziw lecz nigdy nie pomyś lał by, że Zeus zmieni go w człowieka. Słabego, z trądzikiem, bez kaloryfera i bez żadnych boskich mocy. Teraz w r az z pomocą przyjaciół musi stawić czoła potę ż nym wrog om .