Przejdź do głównej zawartości

,,Król kruków" Maggie Stiefvater

  Blue Sargent mieszka w Henriettcie od urodzenia w małym domu przy Fox Way 300 wraz z matką i jej przyjaciółkami. Cała rodzina Blue posiada bardzo ciekawe talenty a mianowicie są wróżkami, nie jakimiś udawanymi dla zysków lecz prawdziwymi medium. Z jakiegoś powodu Blue nie odziedziczyła tego talentu. Dziewczyna jest czymś w rodzaju wzmacniacza, który pomaga wróżkom w kontaktowaniu się ze światem zmarłych lecz to nie jest jedyny problem z którym musi się zmagać Blue, gdy była mała, jej matka wywróżyła że gdy pocałuje chłopaka, którego kocha, on zginie. W małym miasteczku nie dzieje nic szczególnego lecz w Wigilie dnia świętego Marka jak co roku wybiera się tam z mamą, która widzi ludzi, którzy zginą w ciągu roku wtedy dzieje się coś niezwykłego Blue pierwszy raz widzi ducha.
Henrietta wydaje się bardzo spokojnym i cichym miejscem lecz leży na liniach mocy, co jest obsesją pewnego młodego zamożnego chłopaka Ganseya oraz jego kolegów Adama, Ronama. Wkrótce drogi Blue i chłopaków się krzyżują. To wydarzenie staje się początkiem makabrycznych odkryć na temat lini mocy, Legendarnego Króla Kruków oraz zabójstwa sprzed 7 lat.

 Zacznę od tego, ze gdy zaczęłam ją czytać wcale mnie nie zachwyciła, ale stwierdziłam że przeczytam jeszcze trochę i może się rozkręci. Skończyło się na tym że czytałam do 3 w nocy bo nie mogłam się powstrzymać, musiałam znać odpowiedzi na te wszystkie tajemnice. 
Muszę przyznać że dawno nie czytałam tak dobrej książki. Postacie są niezwykle intrygujące oraz bardzo łamią stereotypy zwłaszcza Gansey, który łamie stereotyp zapatrzonego w siebie, bogatego lalusia. Wszyscy bohaterowie są niezwykle charyzmatyczni, bardzo wyróżniają się z otoczenia spokojnej Henrietty. Kolejnym elementem który czyni tą książke niesamowicie niezwykłą są wszystkie tajemnice, które są niezwykle mroczne oraz wszystkie rytuały, przez które nie mogłam spać po nocach. 
Cała książka owiana jest niezwykłą tajemnica i magią co czyni ją naprawdę wciągającą gdy się ją już przeczyta chce się więcej. Z niecierpliwością czekam na tom drugi, który ma się ukazać w 
marcu.

  Ocena : 9.5 / 10 

''Ja tylko chcę cie ostrzec. Miej się na baczności. Tam, gdzie jest bóstwo, zwykle są i rzesze diabłów"





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

PAPIEROWE MIASTA - JOHN GREEN

tytuł oryginalny: Paper twons tytuł polski: Papierowe miasta autor: John Green ilość stron: 395    " She loved mysterious so much that she became one "  Osiemnastoletni Quentin (Q)  Jacobsen jest od zawsze zakochany po uszy w Margo Roth Spiegelman. W dzieciństwie byli świadkami samobójstwa. Margo po tym nie zwracała większej uwagi na Q. Aż do  pewnego wieczoru, kiedy  wkrada się do jego pokoju w stroju nindży i prosi go o pomoc w zemście- wciagając go w noc pełną przygód.Zmienia na zawsze jego życie...n astępnego dnia tajemniczo znikając. Zaniepokojony ( i zakochany ) Quentin postanawia jej poszukać. Znajduje wiele wskazówek, które jak mu się wydaje zostawiła specjalnie dla niego Margo. Wraz z przyjaciółmi ( Benem, Radarem i Lacey ) wyrusza w podróż samochodem. Przemierza wiele kilometrów by odnaleźć dziewczynę. Podczas tej podróży dowiaduje się, że ludzie w rzeczywistości są zupełnie inni niż nam się wydaję... Quentin to naprawdę fajna postać, bard

APOLLO I BOSKIE PRÓBY: UKRYTA WYROCZNIA - RICK RIORDAN

tytuł oryginału:  The Trials of Apollo, Book One: The Hidden Oracle tytuł polski: Apollo i boskie próby: Ukryta wyrocznia autor: Rick Riordan ilość stron: 351 ocena: 9/10 Apollo uwielbiał być bogiem, wzbudzać w ludziach strach i podziw lecz nigdy nie pomyś lał by, że Zeus zmieni go w człowieka. Słabego, z trądzikiem, bez kaloryfera i bez żadnych boskich mocy. Teraz w r az z pomocą przyjaciół musi stawić czoła potę ż nym wrog om .

SHADOWHUNTERS CZYLI DARY ANIOŁA JAKO SERIAL #1

Po porażce jaką okazał się film Dary Anioła myśląc, że będzie druga cześć stwierdziłam, że pewnie nie poprawią się w drugiej części. Okazało się jednak, że prawdopodobnie nie będzie drugiej części. Niedługo po tym  pojawiła się informacja o serialu. Cały fandom zwariował na wieść o tym. Nie mogłam się doczekać jakichkolwiek informacji na ten temat. I w końcu pojawiło się pierwsze ogłoszenie nowej obsady. Sprawiło to, że fani TMI bardzo się podzielili na tych, którzy wolą filmową i serialową obsadę. Szczerze według mnie obydwie są świetne. Tak stwierdziłam po tym jak zobaczyłam kto zagra serialowego Jace'a. Dominic Sherwood wydaje się przynajmniej dla mnie świetnym Jacem. Później poznaliśmy Simona, Clary i resztę głównej obsady, która po charakteryzacji świetnie wpasowuje się w swoje rolę, zobaczymy jak będą je odgrywać, ale jestem dobrej myśli. Mimo, że nie widziałam jak grają, ich krótkie filmiki o tym, że dziękują za wsparcie wszystkim fanom sprawiły, że odrazu ich pokochał